Čtenáři sobě, čtenáři čtenářům
“Velmi, velmi dobrá povídka. Ve většině chvály i výtek souhlasím s Heredhether. Postavy Barda i Thranduila jsou krásně zpracované a zapadají do filmového kánonu, jejich rostoucí cit je velmi podmanivý, realisticky je vystižena nelehká situace Jezerního města zanechaného po smrti Šmaka v ruinách. Nějaká silnější dějová linka mi vlastně nescházela, je to prostě příběh rodícího se milostného citu na pozadí pohnuté doby plus trochu toho hurt/comfortu, abychom se měli o koho bát. Silnou stránkou příběhu je péče věnovaná vedlejším postavám, z mnoha odboček, nápadů a hlubokých myšlenek by mohlo vyrůst deset nových povídek, zejména rozhovor Tauriel a Dís je výjimečný kousek. Erotické scény k povídce patří, taky k nim nepokrytě směřuje, ale přestože nejsou špatně napsané, síla a kouzlo této povídky je jinde než přímo v nich.”
Přidělené hodnocení: 4 Dne: 2015-06-23 21:55:21
Heredhether:“Byl nejvyšší čas najít si nový fandom a nový OTP a se svojí volbou jsem navýsost spokojená. Mám dojem, že pár Barduil je parníček, který se teprve rozjíždí, a jsem ráda, že jsem do něho naskočila dřív, než z něj bude plnou parou vpřed se ženoucí Titanic se zavazadlovým prostorem nacpaným překombinovanými praštěnými historkami a palubou přetékající nezřízeně křepčícími úchyláčky. Tohle byla první dlouhá kapitolovka, kterou jsem o nich četla, a taky první, ve které se i sexovalo – což jsem si ve světě Hobita pořád nedovedla tak docela představit. Líbil se mi styl vyprávění a to, že postavy byly IC (samozřejmě myslím filmové charaktery, protože v knize jsme se o nich dozvěděli minimum). Moc se mi líbí, že u FF o Bardovi a Thranduilovi se pokaždé klade důraz na rodinu, na to, že jsou oba svobodní otcové a mají svých dětí někdy plnou hlavu. I vedlejší postavy tu měly dost prostoru a jejich příběhy mě zajímaly, stejně jako jejich vazby k ústřední dvojici a jejich vzájemné interakce. K dokonalosti mi tu něco chybělo, věci, na které jsem se těšila, ale nakonec nepřišly, protože autorka je zkrátka za důležité nepovažovala. A naopak přebýval mi tam ten sex. Nemám nic proti erotice, ale naturalistické líčení sexu mě prostě nebere. Navíc mi připadá, že příběhu schází nějaká velká zápletka na pozadí – takhle se hlavním motivem stává pouze to, kdy do toho Bard s Thrandym budou konečně moct praštit, a to mi nestačí. Nicméně se mi příběh líbil a autorka dobře vylíčila nevyhnutelnou tragičnost jejich lásky, která mě u téhle dvojice fascinuje úplně stejně jako u Aragorna a Arwen.”
Přidělené hodnocení: 4 Dne: 2015-05-31 14:01:36