Čtenáři sobě, čtenáři čtenářům
“Se čtením téhle povídky jsem otálela – popis příběhu mi přišel jako Barduil klišé, název nemastný neslaný a byla jsem podezíravá kvůli rychlosti, s jakou ji autorka napsala. A je z toho jasný důkaz, že je kravina dát na první dojem! Třebaže klišé, zpracování je tak kvalitní, že na všechny povídky s podobným námětem jsem rázem zapomněla. Název příběh dostal podle bombovýho songu, co putuje rovnou na můj „pařbex playlist“. A rychle napsanou ji měla autorka proto, že je to po čertech dobrá spisovatelka, která tímhle psaním odhodlaně překonávala autorský blok. A nyní chvála! Moc dobře se to četlo, scény mi plynuly před očima, jako bych sledovala pohodový seriál. Charaktery byly propracované a zamilovala jsem si úplně všechny (o Tauriel bych si toho přečetla i víc a Leggymu ta postava totálního rapla sedí). Líbí se mi, že přestože autorka Bilba s Thorinem neshipuje (stejně jako já), dala si za úkol je tu jako pár mít, nastudovala si je a poradila si s nimi perfektně a jejich vztah vykreslila krásně (skoro mě přesvědčila). Souboj Thranduila a Thorina na bitevním poli byznysu byl dobrodružnější, než malicherné spory o poklad, a i bez draka tam bylo pořádně horko. Zmatení rodiče, rozkošně nesnesitelní a nepříjemně bystří potomci, hromadná barbecue, šmajchlování v zapadlých uličkách, západy slunce, zapovězená láska, rozžíhání srdcí emocionálně vychladlých vdovců... no prostě léto jaksepatří! Feel-good povídka skrz naskrz.”
Přidělené hodnocení: 5 Dne: 2015-09-03 22:32:28