Čtenáři sobě, čtenáři čtenářům
“Nic jsem od toho nečekala, vlastně jen převyprávění Titanicu, kde akorát ústřední dvojici tvoří jedinci stejného pohlaví. A dostala jsem příběh, který mě na rozdíl od originálního Titanicu dokáže snad i rozbrečet. Je úžasné, jak přirozeně dokázala autorka velkolepý parník obydlet charaktery ze Sherlocka a zachovat jejich osobnosti navzdory tomu, že žijí životy lidí z počátku 20. století. James Moriarty - nevyzpytatelný, necitelný a na první pohled slaďoučký grázlík, John Watson: střízlivě a prakticky smýšlející voják se srdcem na dlani a rukama umělce, Irene Adler jako vždy odzbrojující a prudce inteligentní rebelka, které leží veškeré konvence u zádě... A nakonec samotný génius Sherlock, který dokonale ilustruje utrpení muže okolnostmi přinuceného zaujmout ženskou roli ve společnosti, kde se s něžným pohlavím zachází jako se zbožím či doplňkem, ač si sám libuje v mužských kratochvílích jako box a pokuřování. Tento mužský vhled do zákulisí ženského údělu považuji za velké plus povídky, a hned po něm krásný (i když pro někoho možná trochu rozvleklý) styl psaní. Zatím snad nejhezčí Johnlock AU povídka, co jsem četla. Škoda, že kapitoly nepřibývají rychleji. A že konec asi nebude tak úplně veselý...”
Přidělené hodnocení: x ( rozečteno ) Dne: 2012-11-26 13:56:47